Vitt papper.

DSC04235När man skall börja teckna något, sitter man oftast med ett vitt ark framför sig. Detta kan jag känna inger en viss prestationsångest. HUR och vilken ände skall jag börja?

DSC04218Min räddning i dessa stunder är den här boken. Den kan liknas vid en uppvärmning för någon tränar fysiskt, då vi alla vet att man måste värma upp kroppen innan man exempelvis är ute och springer osv.
Denna bok innehåller 642 övningar eller saker att teckna. En väldigt bra bok att ha vid sidan om sitt ritpapper när man känner att prestationen inte är på topp.

DSC04229

Här är en exempelsida på en av alla dom saker du kan rita. Det är ingen färgläggningsbok, utan innehåller ord/meningar på olika saker som du kan rita på det vita pappret. Det är lätt att känna prestation, men jag ser denna bok som en hjälp-rit-bok där någon annan har bestämt vad sidan skall fyllas med för att få igång pennan och kreativiteten.
DSC04232Vad jag kladdat ner.DSC04233Och en till.
DSC04220Denna fantastiska bok köpte jag på Konstmuseets shop i Göteborg. Denna går också att köpa hos olika bokhandlare på nätet.

Kommentera

