Söndagspromenad och sista dagen i september.

Idag tog jag mig ut på en söndagspromenad. Det är ju sista dagen i september, så jag kände att det var dags att möta hösten. Jag gav mig ut i skog och natur, först passerade jag en statoil-mack. Här följer en liten bildkavalkad.

En man som gick på lina.

Skata.

Den sista blomman?

Ett säkert tecken.

Gatukonst i skog.

Det som ofta fascinerat mig är olika gatustolpar jag stött på med olika sagolika mönster. Här är en cirkelformation med en måne och en stjärna, jag är nyfiken på om dessa har någon tanke eller om det bara är ren utsmyckning?Eller den här segelbåten.

En annan symbol som också bär på någon slags mystik är det märkliga huset jag ibland passerar som har någon slags solsymbol .

Lövens skiftningar…

Ett säkert tecken.En annan slags svamp. Jag tycker att  de ser ut som små husutbyggnader?Jag hittade ängen där polkagrisen växer!

En konstnär målade tavlor mitt ute i skogen.

Avslutar med ett omkullvält utedass. En installation av någon frustrerad.

Kommentera

